الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 

عـــــــــدم التفاهم بين المحبيـــن

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
فارس الرومانسية
المــــدير العــــام للمنتدي

ذكر

مُساهمةموضوع: عـــــــــدم التفاهم بين المحبيـــن   الإثنين مارس 16, 2009 3:17 am

مش هقولكم انهارده موضعنا جديد من نوعه هـــو موضوع مكرر قبل كده بس انا حبيت اعيده بس بطريقه تانيه لان هذا الموضوع في غــــاية الاهميه وبيسبب مشاكل لناس كتير انا سؤالي عن ( اسباب عدم التفاهم بين المحبين) مســــتني رأيكم في الموضوع وياريت اكون وفقت في اختيار الموضوع

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://grouploving.yoo7.com
maha

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عـــــــــدم التفاهم بين المحبيـــن   الثلاثاء مارس 17, 2009 11:52 am

موضوعك حلو يا هيثم وهو فعلا بيتكرر بس هو لازم يتكرر لان التفاهم بين المحبين اساس الحب نفسه واهم اسباب عدم التفاهم ده
اولا:عدم احترام اراء الطرفين او وجهات نظر كل واحد فيهم.
ثانيا:فرض شخصية احد الطرفين على شخصية الطرف التانى بمعنى الغاء شخصيته او انه يخليها زى شخصيتوا و ده غلط لان ماينفعش حد يكون غير نفسه.
ثالثا:ان مايكنش فى صبر لان الانسان عشان يتغير علشان حد يبقى هياخد وقت عشان يصلح من عيوبه الى بضايق الى بيحبه وممكن يكون الطرف التانى مش صابر عليه وده غلط لانه لازم يصبر عليه لو بيحبه ويديله فرصه انه يعمل ده عشانه وعشان نفسه.
اعتفد ان دى اهم اسباب عدم التفاهم بين المحبين واهم نصيحة احب اوجها لاى اتنين بيحبوا بعض بجد وعايزين يكملوا مع بعض انهم يحترموا بعض ويصبروا على بعض لان التغير مش بيجى بين يوم وليلة اكيد هيحتاج وقت
اتمنى يكون راى افادكم وربنا يوفق اى اتنين بيحبوا بعض واسفة انى طولت عليكوا ...... I love you Smile Very Happy I love you
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
فارس الحب

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: عـــــــــدم التفاهم بين المحبيـــن   الأربعاء سبتمبر 09, 2009 8:38 am

رقم 1 كيف يكون الحب اذا لم يكن الذى اشعر به هو الحب ؟
اكيد هذا اعجاب ومو حب
كيف احب اذا لم اجـد من يحبنى ؟
الحب اعمى وهاي اكبر مشكله بالحب يعني ممكن احنا نحب شخص هو ما يحنا
كيف اسيتطيع ان اميـز بين الحب الحقيقى وحب المراهقة ؟
بسيطة جرب تبتعد عن اللي تحبه اذا كدرت تنساه بسرعه هذا مجرد حب مراهقة يعني اعجاب بس اذا ما كدرت تنساه هذا حب حقيقي

رقم 2 الإعتذار بين المحبين أنا آسف"
كلمة بسيطة يتعذر على بعض الأزواج قولها أو البوح بها رغم أنها رسالة تحمل كثير من الاعتراف بالمسئولية اتجاه أي
تصرف غير مقصود
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

عـــــــــدم التفاهم بين المحبيـــن
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1