منتدي الحب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

فضفض لمن تحب

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالجمعة سبتمبر 12, 2008 9:38 am

إذا بلغت بك الهموم حدا لا يحتمل ... وأحببت أن تنفس عن نفسك ولو قليلاً ..

واذا احتجت أن تفضفض بما يختلج صدرك ...

ترى ... من هو أول من يطرأ على بالك كي يشاركك همك ..؟!

من هو الذي تتجه إليه وانت مغمض العينين ....؟!

شخص تثق به ... يفهمك وتفهمه .. وقلبك يشعر بالراحة اتجاهه ...

من ..؟؟!!

إجابات عديدة ومثيرة سمعتها ... كل على حسب طبعه ..

أحدهم قال أبي .. والآخر أمي ..

أحدهم لا يشكي همه إلا لأخته الوحيدة فقط ..

والآخر يعتبر صديقه مستودعاً لأسراره ..

أحدهم يلقي كل همومه للبحر ..!!

وآخر يعالج الهم بالنوم ..!!!!

احد الأساتذة ... قال بأنه اعتاد منذ صغره أن لا يكبت الهم في صدره مطلقاً ..

وانه يرتاح جداً اذا ما أخرج همه ..

وقد تفاجأنا حين قال بأن من الذين يلجأ إليهم دائماً هو أحد طلابه ..!!!!!!

جميعهــــم .. قد بدأ إجابته بــ : أذهب بعد الله سبحانه وتعالى إلى ...............
نعم ... أول من يجب أن نتوجه إليه هو الخالق عز وجل ..

فكلمة يارب تزيح الهم والغم ...

والله سبحانه وتعالى هو ملاذنا الأول والأخير ..

ولكن ... بعد الله سبحانه وتعالى ..

الســــــــــــــؤال..؟؟!؟!؟!؟؟؟

إذا غرقت في بحر الهموم ... وتكالبت عليك الغموم ... تفتح صدرك لمن ؟؟؟؟

موضوع للنقاش؟؟

وارجوا المشاركة,,,,,,, محمد عادل
أسير الحب
المشــرف العــام
أسير الحب

ذكر

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالجمعة سبتمبر 12, 2008 12:57 pm

موضوعك فعلا جميل جدا يا محمد ويستهال المشاركة من كل الأعضاء
أنا عن نفسى لما بكون محتاج أفضفض بحب أوى أقعد مع نفسى بعد صلاة الفجر وأبص للسما وأتكلم مع ربنا وأشكى ليه همى وأدعيه إنه يريحنى
ولما بكون خلاص بقى على أخرى محتاج أفضفض لحد مش بلاقى غير أصحابى الأنتيم ليا إللى يارب يخليهم ليا لأنى معاهم ربنا بيحل ليا حاجات كتير وبقدر أرتاح معاهم لما بتكلم معاهم
وعايز أقول حاجة مش شرط إن الحبيب ده يكون إنسانة نفسى أرتبط بيها وأحكى ليها لأ الحبيب ده كلمة بتتقال على الشخص إللى بيكون قادر يفهمنى ويعرف أنا عايز إيه يحس بيه وقت الشدة ويخفف عنى ويفرح لفرحى ويشاركنى كل همومى وأحزانى زى ما بيشاركنى أفراحى هو ده الحبيب وأتمنى مكنش طولت وشكرا مرة تانية على الموضوع يا محمد
زائر
زائر

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالجمعة سبتمبر 12, 2008 1:25 pm

انا اللى بسشكرك جدا على مشاركتك واتمنى من ربنا يجعل ايامنا كلها سعادة وسرور طبعا مش سرور بتاع مجلس الشغب لالالالا ليزعلوا منى وانا مش قدهم على العموم يزعلوا ولا ميزعلوش متفرقش ,, معلش اصل هم مابيحسوش ماعلينا انا اقصد ....................................!!!!
يعنى البهجة والطمانينة , وانت اللى بتقوم بة حاجةكويسة وصحية , كمان دية حاجة جميلة منك اللى انت تلجى الى ربنا وتشكلة همك وتقولة يارب محتجلك جميل جدا وكلنا بنعمل كدة اكيد الاول وبعد كدة بندور على اعز اعز شخص لينا ونحاول نفضفض لية والحل اكيد 100/100 عندة وانا شخصيا مابلقيش احسن ولا افضل من ولدتى لكى اشكى لها عم بداخلى من متاع وهموم الدنيا خصوصا هى اقرب وحدة لية بعد وفاة ولدى!!! flower
وعلى كل حال لازم نخرج اللى جوانا واللة انستريح كتير اصل لازم تفضفض مينفعش نسكت احنا ا للى هنتعب فى الا خر .. وشكرا يا مان على المشركة الجميلة دية ,,, محمد عادل
زائر
زائر

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالجمعة سبتمبر 12, 2008 1:26 pm

انا اللى بشكرك جدا على مشاركتك واتمنى من ربنا يجعل ايامنا كلها سعادة وسرور طبعا مش سرور بتاع مجلس الشغب لالالالا ليزعلوا منى وانا مش قدهم على العموم يزعلوا ولا ميزعلوش متفرقش ,, معلش اصل هم مابيحسوش ماعلينا انا اقصد ....................................!!!!
يعنى البهجة والطمانينة , وانت اللى بتقوم بة حاجةكويسة وصحية , كمان دية حاجة جميلة منك اللى انت تلجى الى ربنا وتشكلة همك وتقولة يارب محتجلك جميل جدا وكلنا بنعمل كدة اكيد الاول وبعد كدة بندور على اعز اعز شخص لينا ونحاول نفضفض لية والحل اكيد 100/100 عندة وانا شخصيا مابلقيش احسن ولا افضل من ولدتى لكى اشكى لها عم بداخلى من متاع وهموم الدنيا خصوصا هى اقرب وحدة لية بعد وفاة ولدى!!! flower
وعلى كل حال لازم نخرج اللى جوانا واللة انستريح كتير اصل لازم تفضفض مينفعش نسكت احنا ا للى هنتعب فى الا خر .. وشكرا يا مان على المشركة الجميلة دية ,,, محمد عادل
زائر
زائر

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالجمعة سبتمبر 12, 2008 1:30 pm

انا اسف على الرد المزدوج دة وارجوا من pale من هيثم اصلاح ما وقعت فية من خطا
ملاك الحب
مشــــرفة منتــــدي المــرأة
ملاك الحب

انثى

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالسبت سبتمبر 13, 2008 8:09 am

موضوع حلو جدا انا عن نفسي بفضفض للقمر بس محدش غيرو رغم انو مبيتكلمش بس انا برتاح في كلامي معاه بحسو سمعني بجد ربنا يخليه ليا Embarassed I love you Wink
زائر
زائر

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالسبت سبتمبر 13, 2008 1:50 pm

ويخلى لينا كمان احنا من غيرة منسواش حاجة هو اللى منورحياتنا كلة ,,,,,,,,,,,,,,,,,, واكيد الرمانسين اوى اكتر ناس يعرف مكانة القمرومدى سيطرتة على العقول وانا خصوصا بشبة القمر بالملك المعظم الذى ينشر حبيبتة الفضية التى تكون لها اثر على القلوب والولهانة بالحب فتسيطر عليها وتجذبها الى بحر الرومانسية flower
وكل عام وانت طيبةبخير,,, محمد عادل flower
ملاك الحب
ملاك الحب

انثى

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالسبت سبتمبر 13, 2008 3:16 pm

يا سلام بجد وشكرا على الرد Embarassed I love you Wink
BOSBOS
عضو جديد
عضو جديد
BOSBOS

انثى

فضفض لمن تحب Empty
مُساهمةموضوع: رد: فضفض لمن تحب   فضفض لمن تحب Emptyالأحد سبتمبر 14, 2008 7:46 pm

بجد هو موضوع حلو اووووووووووي بس هنعمل اية لو كان الشخص الي انت بتحبب تحكيلة هو الي مضايقك اكيد هتبقي حاجة صعبة بس اكيد اكتر شخص بحس اني عايزة احكيلة هو حبيبي لانة بيبقي اقرب حد ليا و اكتر حد ممكن يحس بيا

فضفض لمن تحب
صفحة 1 من اصل 1